Kegagalan Tranksaksi dan Bayaran Balik
Sekiranya berlaku kegagalan semasa transaksi e-Bayaran, pihak kami akan menguruskan pembayaran balik ke akaun pembayar cukai dengan kerjasama MyClear(FPX) dan bank pembayar cukai.
Tempoh bayaran balik (kredit) ke akaun pembayar cukai adalah secara automatik bagi Public Bank Berhad.
Manakala untuk bank-bank lain proses kredit ke akaun pembayar cukai akan mengambil masa sehingga 14 hari bekerja.
Pembayar cukai hendaklah melaporkan kepada meja bantuan e-Bayaran melalui Talian Khidmat Pelanggan
1-800-88-LHDN (5436) atau melalui borang maklumbalas di
https://maklumbalaspelanggan.hasil.gov.my untuk mengemukakan aduan kegagalan tersebut.
Sila sertakan No. Transaksi FPX semasa membuat aduan untuk memudahkan pihak kami membuat semakan.
Pegawai Khidmat pelanggan akan memproses aduan tersebut dalam masa 7 hari bekerja.
Pusat Khidmat Pelanggan
Hubungi Talian Khidmat Pelanggan :
1-800-88-LHDN (5436) untuk maklumat lanjut.
Waktu perkhidmatan: Isnin hingga Jumaat 8.00 pagi - 5.00 petang
Alternatif Kepada Pusat Khidmat Pelanggan
Sebagai altenatif, pembayar cukai boleh mengemukakan aduan kepada
Biro Pengaduan Awam sekiranya menghadapi masalah ketika membuat pembayaran.